Cere Ofertă

De ce sunt comunitatile rezidentiale tot mai cautate de cumparatorii romani?

Cum au aratat ultimele 12 luni in piata imobiliara, ce este o “comunitate rezidentiala” si cum am adaptat Aqua City nevoilor cumparatorilor? Dezbatem mai departe toate aceste subiecte deoarece apartenenta la o comunitate este un trend vizibil in ultima perioada pe piata imobliara din Romania, iar Aqua City si-a propus sa duca conceptul de comunitate dincolo de perimetrul ansamblului rezidential.

Cum au aratat ultimele 12 luni in piata imobiliara?

  • o crestere spectaculoasa a pietei, contrar tuturor asteptarilor
  • in 2020 vanzarile totale au fost de 602.805 de imobile, cu peste 11% mai mult fata de 2019
  • cele mai multe vanzari s-au inregistrat in Bucuresti si Ilfov, unde s-au tranzactionat 27% dintre imobile ( date via Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara)
  • cumparatorii si-au schimbat prioritatile pentru alegerea locuintei: se remarca preferinte pentru spatii de locuire optimizate, intimitate si liniste, terase mari, spatii verzi, servicii sau facilitati in imediata lor proximitate si, nu in ultimul rand, apartenenta la o comunitate.

 

Cumparatorii s-au indreptat, tot mai mult, catre comunitatile rezidentiale private, datorita beneficiilor oferite de acestea:

  • acces permis doar pe baza de cartela
  • paza complexului rezidential asigurata de o firma privata
  • sentimentul de liniste si siguranta
  • apartenenta la o comunitate cu care se identifica
  • grad de confort ridicat, asigurat de alte facilitati prezente

Ce este o “comunitate rezidentiala”?

Conceptul de comunitate rezidentiala privata a aparut in anii 1980 in Statele Unite si a devenit foarte popular in suburbiile oraselor. Douazeci de ani mai tarziu, circa 6% din americani traia in astfel de comunitati.

Optiunea pentru o comunitate rezidentiala are la baza motive precum:

  • siguranta
  • zgomot redus
  • trafic redus
  • exclusivitate
  • prestigiu
  • estetica
  • confortul

Romanii au inceput, in ultimii ani, sa adere la acest trend - o prima dovada fiind succesul proiectelor de acest tip.

Specifice pietei imobiliare din Bucuresti sunt, insa, doua aspecte suplimentare:

  • conectarea potentialelor locuinte la mijloacele de transport in comun
  • accesul rapid spre principalele puncte de interes din oras

Aqua City – proiectul rezidential care s-a adaptat necesitatilor cumparatorilor

Complexul rezidential Aqua City, unul dintre proiectele gestionate de catre RE/MAX Action, este un exemplu de proiect care s-a adaptat acestor nevoi accentuate de pandemie:

„ Proiectul este unul de mare anvergura: format din 6 cladiri, situat in sectorul 6 al Capitalei - langa lacul Morii, cu o suprafata construita totala de 204.000 de metri patrati si aproape  2.000 de apartamente. Estimez ca la finalizarea vanzarilor tuturor apartamentelor din Aqua City in cartier vor locui peste 5.000 de persoane, iar impreuna vor forma o adevarata comunitate, cu o multime de lucruri in comun. Perspectiva a fost luata in considerare de dezvoltator, care si-a propus sa contribuie la consolidarea viitoarei comunitati”, a declarat Adrian Rus, broker/owner RE/MAX Action.

Apartenenta la o comunitate este un trend vizibil in ultima perioada pe piata imobliara din Romania. In Aqua City, viitoare comunitate va avea acces la facilitati menite sa simplifice stilul de viata al fiecarui cumparator pe termen lung, precum:

  • gradinita pentru copii
  • multiplele zone de spatii verzi
  • centrul SPA

In plus, Aqua City are o amplasare avantajoasa, accesul spre centrul orasului fiind facil datorita bunei conectari la reteaua de transport public (metrou, autobuz sau tramvai).

Responsabilitate fata de comunitatea extinsa

Ce se intampla insa cand doresti sa duci conceptul de comunitate dincolo de perimetrul ansamblului rezidential?  Echipa din spatele proiectului Aqua City si-a propus acest lucru prin realizarea unui ziar al comunitatii Giulesti. Aflat la a doua editie, Ziarul Aqua City a fost primit cu entuziasm de cititori, care s-au bucurat sa afle povesti de viata ale oamenilor din comunitatea lor, fragmente din istoria cartierului, viitoare demersuri si investitii ale administratiei.

Ziarul Aqua City si-a propus sa fie un partener activ si implicat in gasirea celor mai bune solutii de care zona are nevoie, dar si o “voce a cartierului Giulesti” prin abordarea de teme care sa reflecte preocuparile si asteptarile comunitatii. Este distribuit gratuit, in zilele de luni si joi, dimineata si dupa-amiaza, in:

  • statia de metrou Grozavesti;
  • cartierul Giulesti;
  • zona din fata Orhideea Towers;
  • cele peste 500 de puncte de expunere ale retelei Spin Media (centre de - recreere si infrumusetare, centre de afaceri, clinici medicale, hoteluri, notariate, restaurante si cafenele).